۱۳۹۷ خرداد ۲۱, دوشنبه

ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور





رسی دقیق ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ ایران رادیاتور


 ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور

اگر شما به  دفترچه  راهنمای ایران رادیاتور مراجعه کنید در توضیح  این ارور متن زیر را خواهید دید : 

فن کار می کند اما پرشر سوییچ هوا در وضعیت قطع می باشد

در این پست تلاش می کنیم به بررسی دقیق ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ ایران رادیاتوربپردازیم و تا حد امکان  راههای برطرف شدن  این مشکل را بیان نماییم .
برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور می توانید با شماره  ۰۹۱۹۱۲۱۲۴۸۹  تماس بگیرید .




ارور 40 60 80 ایران رادیاتور
ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ ایران رادیاتور

  
ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور به طور کلی  مربوط به قسمت فن میشود که ما درمتن زیر به موارد این خطا اشاره کرده ایم  :

معیوب بودن  یا نیم سوز بودن برد پکیج ایران رادیاتور

زمانی  که برد الکترونیکی در فرمان دادن به فن ناتوان  میشود یا به عبارتی دیگر برق به فن نمیرسد  خطای  ۴۰ ۶۰ ۸۰  بروزمیکند که باید برد را تعمیر یا تعویض کرد . در این موارد شما وقتی پکیج را روشن میکند صدای فن را نمیشنوید و بعد از مدتی شاید ۱۵ ثانیه این ارور را در پکیج میبینید .
البته بعضی مواقع برد نیمسوز می شود  و هر چند وقت یکبار این ارور را میدهد . به تجربه میشود گفت بالای هشتاد  درصد احتمال این ارور مربوط به برد می باشد و بقیه بیست درصد مربوط به مواردی است که در زیر به ان اشاره میکنیم .




40 60 80 ایران رادیاتور
40 60 80 ایران رادیاتور

خراب بودن  پرشر هوا یا سنسور فن :

از بیست درصد باقیمانده شاید ۱۵ درصد ان مربوط به پرشر فن باشد که باعث بروز ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ ایران رادیاتور میشود / پرشر هوا درواقع سنسور فن محسوب میشود و ماموریت دارد تا سالم بودن فن را به برد اعلام کند . بنابرین خرابی پرشر فن برای برد همان  خرابی فن تلقی میشود. و دستگاه خطای ۴۰ ۶۰ ۸۰ می دهد . البته پرشر فن  هم مانند  برد در بعضی مواقع نمیسوز میشود و گاه گاهی این ارور بروز میکند . 

دو موردی  که  در بالا ذکر کردیم ۹۵ درصد دلیل  خطای  ۴۰ ۶۰ ۸۰ ایران رادیاتور هستند. 
اما بقیه موارد که احتمالشان کمتر است .

گیر کردن چیزی به پره های  فن :
بعضی مواقع  ممکن است  به پره های فن چوب یا شاخه یا چیزی که معمولا توسط پرنده ها حمل میشود  ( در اثر لانه سازی روی پکیج ) گیربکند و مانع  حرکت فن بشود و باعث بروز خطای ۴۰ ۶۰ ۸۰ میشود .
تصویر فن رو در زیر میبینید




ارور 40 60 80 ایران رادیاتور
ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ ایران رادیاتور

قطعی سیمهای رابط بین برد و فن :
ممکن است به هر دلیلی سیمهای رابط فن و برد قطع شود .که طبیعتا باعث بروز ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰  میشود . البته گاهی این قطعی میتواند از روی برد اتفاق بیفتد 
که البته این موارد به ندرت پیش میاد. و احتمالش فوق العاده کم است

معیوب شدن خود  فن :
اگرچه ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ ایران رادیاتور خطای فن محسوب  میشود اما در عمل میبینیم  کمتر خود فن خراب میشود البته گاهی هم ممکن است  خود فن به طور کامل خراب بشود که  در ان صورت باید تعویض بشود

گرفتگی شلنگهای رابط بین ونتوری و پرشر :
که البته نیاز به توضیح نداره و معمولا با فوت کردن داخل شلنگ هامسئله حل میشود 
گرفتگی سوراخهای ونتوری :
گاهی در اثر خاک گرفتن سوراخهای ونتوری بسته میشود و باعث بروز ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ ایران رادیاتور میشود  . یک مورد خاص میباشد که به ندرت رخ میدهد

گیر کردن سنگ ریزه داخل ونتوری :
 گاهی نیز  ممکن است در درون سوراخ بالایی ونتوری سنگریزه ای گیر کند و رابطه فن با پرشر فن قطع شود و باعث بروز ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ شود    البته این مورد هم به ندرت رخ میدهد 

اب شدن ونتوری :
گاهی در اثر حرارت بسیار بالا ونتوری اب میشود و باعث بروز ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ میشود 
…………………………………………….




خطای 40 60 80 ایران رادیاتور
ارور  ۴۰ ۶۰ ۸۰ ایران رادیاتور



………………………………………….
اگرچه در متن بالا توضیح کاملی از علت ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ ایران رادیاتور داده ام اما اگر توضیحات قانع کننده نبود میتوانید دو متن زیر را به عنوان توضیحات تکمیلی بخوانید
متن اول 
ارور۸۰-۶۰-۴۰ در پکیج های آنالوگ /  معادل ارور E51 در پکیج های دیجیتال سری l &k:
این ارور ( error) در پکیج ایران رادیاتور جزء ارورهای  شایع بوده و به دلیل عدم خروج مناسب محصولات احتراق می باشد.در صورت مشاهده خطای ۴۰ ۶۰ ۸۰  ابتدا مسیر دودکش را کاملاً بررسی کرده و از باز بودن مسیر آن اطمینان حاصل نمایید. ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ معمولاً در هنگام تغییر فصل از سرما به گرما ایجاد شده که به علت انقباض و انبساط پرده دیافراگمی سنسور کنترل فشار فن (سنسور پرشر سوئیچ هوا) می باشد به همین منظور تکنیسین اقدام به دوشلنگ کردن پرشر فن  جهت افزایش تحریک سنسور می نماید در غیر این صورت عوامل ذیل محتمل می باشد:
خرابی برد الکترونیک پکیج
قطعی جریان الکتریسیته فن
سوختگی سیم پیچ فن
خرابی پرشر سوئیچ هوا یا سنسور فن 
بسته شدن یا ذوب شدن ونتوری فن
ارور 40 60 80 ایران رادیاتور

متن دوم 
شرح error 40 60 80  پکیج ایران رادیاتور :
فن کار می کند اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع می باشد
اگر این ارور بعضی مواقع صورت می گیرد و در هر شبانه روز ممکن است به تعداد دفعات اندکی این عیب پیش آید و در یک بازه ی زمانی اصلا اتفاق نیفتد و هنگام ایجاد کد خطا با ریستارت کردن مشکل حل شود؛احتمالا برد الکترونیک دستگاه خراب است و نسبت به تعمیر یا تعویض آن توسط سرویسکار مجاز باید اقدام شود درغیر اینصورت باید
با توجه نکاتی که گفته می شود بررسی ،تشخیص و تعمیر شود
الف(فن روشن نمی شود:
۱٫اگر فن دستگاه روشن نمی شود و نمی چرخد ابتدا باید فن دستگاه از نظر گیرپاژ بودن،به سختی چرخیدن ویا
گرفتگی در پره های آن و عدم وجود مانع بین پروانه های آن جهت چرخش بصورت کاملا روان اطمینان حاصل
کرد.
۲٫اگر باوجود روان بودن فن پکیج و اینکه برق از طرف برد الکترونیک جهت روشن شدن فن به آن می رسد پس
فن پکیج سوخته است ودر این مورد و نیز در صورتی که فن روان نباشد و نتوان آنرا با روانکاری اصلاح کرد باید
فن تعویض شود
در بعضی  موارد ممکن است سوکت یا فیش متصل کننده ی کابل تامین برق از طرف برد الکترونیک و کابل تغذیه ی  فن قطع باشد  و ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ بروز کند  که باید محل اتصال این دو را بررسی و در صورت نیاز اصلاح کنیم .
 اگر از طرف برد الکترونیک هیچ جریانی جهت روشن شدن فن صادر نشود بنابراین برد الکترونیک معیوب است
و باید توسط سرویسکار تعمیر یا تعویض گردد
ب(فن روشن می شود:
۱٫ ابتدا ونتوری فن و شیلنگ متصل به آن از لحاظ تمیز بودن ،عدم گرفتگی و وصل بودن شیلنگ مورد بررسی قرار گیرد در برخی موارد شیلنگ از جای خود خارج شده و یا مسیر شیلنگ ویا ونتوری مسدود شده  است و خطای ۴۰ ۶۰ ۸۰ در ان بروز میکند
اگر ونتوری و شیلنگ سالم باشند ایراد از پرشر سوییچ هوا می باشد این قطعه توسط شیلنگ سیلیکونی به فن
و توسط دو عدد فیش معمولا سیاه رنگ با برد الکترونیک دستگاه در ارتباط می باشد}ابتدا شیلنگ سیلیکونی را از
وسط نصف کرده و بصورت ضربدری)از خروجی بالای فن به خروجی پایین پرشر هوا و از خروجی پایین فن به
خروجی بالای پرشر (وصل کرده )در بعضی مدل ها این اتصال شیلنگ ها بین ونتوری فن و پرشر باید بصورت
موازی انجام گیرد( ودستگاه را ریستارت می کنیم در نهایت اگر باز هم ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ ایران رادیاتور بروز کرد پرشر سوییچ هوا خراب
بوده و باید توسط سرویسکار مجاز تعویض گردد
*در مدل های L36FF&L28FF بعلت تفاوت در نوع فن امکان دوشیلنگه کردن وجود ندارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر